nilssonjennipher

* so little space, it's in your face, just draw the line then erase

Publicerad 2009-08-11 09:33:35 i VARDAG,

igår hann, eller rättare sagt orkade jag inte uppdatera, så jag gör en snabb uppdatering nu istället. har tänkt visa bilder på det jag har köpt, men nu sitter jag på jobbet så det får lov att bli på eftermiddan när jag är hemma. slutar kl 12 och då blir det raka spåret hem, har en fet resväska att ta itu med. dessutom tror jag att jag måste rensa ur garderoben för att få plats med det nya, känns inte det minsta kul kan jag lova. en större garderob skulle verkligen inte sitta fel.

kan ju sammanfatta resan lite bättre än sist jag skrev. vi har haft det hur bra som helst, det har varit jättebra väder hela helgen, förutom igår då det var lite halvmulet. lite ångest har jag över hur mycket pengar som har gått, men jag blir lite lugnare då jag tänker på att min juli-lön dimper in på kontot på prick två veckor.

FREDAG: kom fram på arlanda vid 7-tiden, åkte in till stan & fick sen sitta och fördriva tid på centralen för att affärerna skulle öppna. gick sen på stan hela dagen, och vid fyra skulle vi åka till hotellet för att checka in. på t-centralen blev det lite tjorv för vi visste inte med vilken linje vi skulle åka, båda två var less och hade ont i fötterna, vi ville bara åka till hotellet och lägga oss i sängen och vila. när vi då väl hittar rätt tåg att åka med kommer vi på att vi glömt våra väskor inlåsta på centralen, så då var det ju bara att hoppa av på närmsta station och gå tillbaka hela långa drottninggatan & hämta ut väskorna. kan lova att en säng aldrig känts så skön som då vi äntligen tog oss fram. haha.

LÖRDAG: shopping! vad jag köpte står ju i inlägget nedanför, orkar inte skriva ner allt en gång till. på kvällen blev det grönan, sjukt kul. lyckades få med pär i både fritt fall & berg och dalbanan, tro det eller ej. såg också lite grann av sommarkrysset, men det var inte så värst bra. för det första var det inga bra artister som var med, och plus att det var smockat med folk så man såg knappt nåt heller.

SÖNDAG: som två tvättäkta turister for vi på söndag till skansen, haha. tyvärr såg vi knappt några djur alls, bara inne i akvariet eller vad det nu heter. på kvällen for vi ut och åt sviiiingod middag, grillad kyckling, vitlökssås & klyftpotatis.

MÅNDAG: packade våra väskor, åt frukost & sen blev det stan en sista sväng. köpte mina älskade converse, och två tröjor. ingen av oss var speciellt pigga, inte jag i alla fall. fötterna gjorde ondare än någonsin, och jag var inte ens sugen på att shoppa (!) vid fyra åkte vi till arlanda, checkade in till flyget & sen åt vi middag på pizza hut, sjukt gott. planet lyfte halv 6 och just före 7 var vi framme i luleå där papi hämtade upp oss.

sådärja, nu har ni ju fått en liten inblick i hur helgen har sett ut. bilderna kommer alltså senare idag, håll utkik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela