nilssonjennipher

* no one's getting out of here alive, this time

Publicerad 2009-01-29 16:43:07 i VARDAG,

vilken dag! börjar med att mamma blir stannad av civilpolisen & är livrädd för att tappa körkortet, och fortsätter med att jag får springa till bussen för att inte missa den!

where to begin? polishändelsen kanske passar bra, efter som det var det som dagen fick starta med. hmm..
mamma gjorde en omkörning efter E4;an, och vad för bil tror ni det  var om inte en civilpolis?! hur som helst så följde den efter oss hela vägen från månsbyn, fram till centrumvägen mitt i kalix. där först stannade den oss & en polis kommer ut ur bilen och säger "vi två måste prata, kör fram till skolan så tar vi det där". nästan i paniktillstånd kör mamma mig & pär till skolan, och mycket riktigt kommer polisen efter oss. vi kliver ut, och mamma får lydigt gå & prata med herr polis. eftersom både jag och mamma var helt övertygade om att hennes körkort skulle ryka blev vi nog rätt lättade när det "bara" blev massa pengar i böter.. en sak är säker & det är den att jag ALDRIG kommer köra för fort då jag får kortet! så himla ovärt det, för på vägen mellan töre och kalix kan man tjäna högst 6,7 minuter på att köra för snabbt. fick mig en rejäl lärdom av denna morgon, haha.


och eftermiddagen ville heller inte gå min väg. tänkte gå och sola så jag inte ser ut som ett vandrande lik på lördag. kommer till suntan prick klockan 3, och min buss går 25 minuter över, så dom 24 minuterna jag tänkte sola var ju bara att glömma, för att ha någon som helst chans att hinna fick jag ju satsa på bara 18. nåväl, stressar av mig kläderna, lägger mig & när jag är klar har klockan hunnit rusa iväg till 20 över. så jag kastar på mig kläderna, halvspringer ner mot busstationen & när klockan är 23 över har jag inte hunnit längre än till ica. då var det bara för mig att motvilligt jogga den sista biten till busstationen, och precis som jag kommer dit är klockan 25 över. hinner bara in i bussen & sätta mig så rullar den iväg. ibland måste man nog ha lite tur tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela