nilssonjennipher

* you loose your hunger and you loose your way

Publicerad 2009-07-01 22:50:22 i VARDAG,

idag hade jag min första lediga dag på väldigt länge (om man inte räknar med lördag alltså) förra veckan jobbade jag inte mindre än 6 (!) dagar. nu i veckan har jag däremot ett skönare schema, är ledig imorgon också, och på fredag jobbar jag bara halv dag. vädret har varit helt på min sida idag, så jag har legat ute och försökt få färg i ett par timmar i alla fall.

efter en välbehövlig dusch for jag till kalix och klippte och färgade mitt hår. blev mycket bra måste jag säga. känns ännu lite ovant med såhär mörkt, men jag kommer nog vänja mig allt eftersom. nu kan jag i alla fall äntligen börja använda mitt löshår igen som jag varit utan ett antal dagar nu vilket resluterat i att jag har känt mig naken, ful och äcklig. alltså, löshår = en av världens smartaste uppfinningar.

på tal om ingenting så var jag igår och "provred" en ponny i morjärv. från att ha ridit rida gastus, som är en sisådär 170 cm hög, till att sätta sig på en C-ponny med ungefär 30 cm mindre manke var steget stort. kände mig som en jätte, trodde seriöst att hästen skulle gå av på mitten, haha. men det gick hur bra som helst. så i sommar kommer jag vara rätt mycket i stallet, vilket jag absolut inte har någonting emot . tycker det är hur mysigt som helst. speciellt när man har suttit inne på jobbet framför en dator dagen i ända. ska fixa en bild på ponnyn så fort jag får möjlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela