nilssonjennipher

* good girls go to heaven, bad boys go to hell

Publicerad 2009-06-03 19:22:52 i VARDAG,

nu har jag äntligen fått tummen ur arslet och fyllt i ett sånt där skattejäkningspapper. har sagt varje dag sen jag fick reda på att jag skulle få jobba i sommar att jag skulle skicka in det, och först idag har jag fixat det. pappa skrev ut blanketterna för mer än en vecka sen, och de har bara legat i en låda i köket och samlat damm. men nu är det i alla fall gjort. får hoppas att min beräkning stämmer någorlunda, det skulle ju inte vara så himla kul om de drar för mycket skatt. eller för lite också för den delen, hur kul är det att få restskatt?! fy vad jobbigt.

onsdag idag... har jobbat 13.00-16.30 idag, och när jag slutade fick jag GÅ från tele till bussen! fattar ni hur jobbigt det var?! för det första tog det typ 30 minuter, för det andra så hade jag en tunn skinnjacka, för det tredje blåste det iskallt, och för det fjärde regnade det! frös nog mycket under själva promenaden. när jag då väl kom fram till busshållplatsen fick jag stå och vänta i typ 10 minuter, en kvart, och då höll jag på att förvandlas till en isbit! frös som en gris. pricken över i var ju dessutom att busschauffören inte såg mig där jag stod & höll på att köra förbi mig! tur att det stod en ganska stor kille en liten bit bort, så han till slut stannade. kan ju torrt säga att det var både första & sista gången jag någonsin går från jobbet till bussen i skitväder. knappt i strålande sol.




(klicka på bilden för bättre kvalité!)



nu ska jag sluta klaga! ska berätta om något roligt istället som händer till helgen. sandra fyller år på söndag, så på fredag ska hon ha födelsedagsfest/förfest innan krogfesten. jag längtar! ska bli skitkul att vara samlat hela gänget tjejer, det börjar vara ett tag sen. jag håller tummarna att vädret är på våran sida, så vi kan sitta ute på deras mysiga altan och kanske spela kubb eller nåt sånt.

nu ska jag dra mig från datorn och istället packa ner kläder och sånt till imorgon, ska och sova hos älski så fort pappa är klar med vad han nu håller på med, nåt med ved iallafall, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela