nilssonjennipher

* hey girl, is he everything you wanted in a man?

Publicerad 2009-06-26 18:17:25 i VARDAG,

nu har jag sansat mig själv en aning, även fast jag fortfarande känner en liten gnagande besvikelse i magen. på tal om pengar så är ordspråket "man blir inte lycklig av pengar"  bland det dummaste jag vet, och det stämmer ju inte för fem öre. vem blir lycklig av att vara fattig och inte kunna göra det som faller en in? köpa ett par snygga skor, äta en god middag, gå och se en bra film på bio. små lyxsaker i vardagen som (precis allt annat här i livet) kostar pengar. utan pengar kan man alltså inte bli lycklig, så lyder mitt eget påhittade ordspråk.

men, jag ska däremot försöka att inte tänka för mycket på det jag skrev tidigare imorse, jag blir bara deppig av det. jag får ju i alla fall pengar, jag har absolut nog så att jag klarar mig. dessutom råkar jag ju vara född i världens bästa familj med världens bästa mamma & pappa som vet precis hur man gör för att få mig på bra humör (vem blir inte glad av ett litet ekonomiskt tillskott då & då?!) nej, nu ska jag sluta tråka ut er med allt mitt pengaprat.

avslutar med att berätta om vad jag hunnit med idag. ni som känner mig vet att jag har en s-j-u-k fobi för getingar. tänk er då mig, där jag står på jobbet med head-setet på skallen (mitt i ett samtal) då jag plötsligt upptäcker en skitstor geting som kommer flygandes i full fart genom rummet. den stannar i fönstret, som ligger kanske 5-6 meter ifrån platsen jag då stod vid. MITT I ETT SAMTAL (!) tror ni det blev ett lyckat samtal?! gjorde allt för att inte låta kunden höra min panik skina igenom, avslutade på ett snyggt sätt med gråten ända upp i halsen. hade heidi och jenny på var sin sida om mig vid bordet, båda två upptagna i samtal. paniken blev värre & värre, till slut stod jag och lipade, och jag övervägde starkt att ta mitt pick och pack och springa ut ur rummet. tog mitt förnuft till fånga & stannade kvar. till min stora undsättning kom jenny, som gick och dödade den äckliga jäveln som höll på att förstöra min dag TOTALT. när är det dags för mig att ta itu med denna fobi?! och vad ska jag göra för att bli kvitt den...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela