nilssonjennipher

* allting runt omkring mig gick i ultrarapid

Publicerad 2009-05-07 17:35:41 i VARDAG,


att jag tycker om våren,
jag har faktiskt inte insett det förrän nu! trots att våren just i norrbotten kanske inte är världens vackraste, allt blir ju mest grått & trist här när snön tinar, men finns det någon skönare känsla i kroppen än då man ser vårens första riktiga gröna grässtrån? eller då man märker att blommorna nere i rabatten börjar växa till liv igen? att känna solen värma där någonstans, långt borta? att ständigt gå med vetskapen om att sommaren är på ingång?! nä, för mig är denna känsla extremt glädjande! kanske är det bara jag själv som märker det, men under våren & sommaren blir jag en mycket gladare person.

idag har vi haft lång sovmorgon, började inte förrän 11.40, hade svenska och NK, och klockan två slutade vi, så skoldagen hade knappast kunnat bli skönare. när vi slutade for jag & älski ner på stan, jag köpte ett nytt hårpuder, och dessutom lyckades jag hitta mig ett par turkosa "jeans". jag brukar aldrig någonsin kunna hitta något i lilla kalix, så när jag nu för en gångs skulle gjorde det kände jag mig nästan tvingad att köpa det. kanske tar nån bild och lägger upp senare, om jag har ork till det. nu blir det middag, & senare tårtkalas för att fira pappsen som fylde år igår. tjohejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela