nilssonjennipher

* stamp on the ground

Publicerad 2010-04-22 08:18:37 i HOCKEY,

Anonym: "Så ingen får yttra sig om hockey mer än du såvida man inte påstår sig älska sporten, är en äkta "supporter" eller endast håller på ETT lag. Rätt hårda krav du ställer :)"


du verkar inte ha uppfattat det jag skriver rätt. till att börja med, har jag nånstans i texten ens nämnt att man inte får yttra sig om hockey? precis som jag får skriva hur jag tycker måste ju folk få säga detsamma. det jag säger är att jag tycker det är så barnsligt, varför ska man helt plötsligt under en finalserie börja hålla stenhårt på det lag som det råkas gå bra för...? nåt jag aldrig kommer att förstå. varför skulle just slutspelet vara så mycket intressantare än grundserien? & varför måste man börja skriva om det nu, hur dåliga djurgården är, hur töntiga fansen är, hur vi skämmer ut hockeysverige, att vi bara haft tur som tagit oss ända fram.

visst, hockey är en sport som precis som alla andra sporter bygger lite på tur. puckarna ska studsa rätt, träffa rätt, man ska ha domarna med sig, osv. men att komma 2:a i grundserien efter 55 omgångar, att slå ut både brynäs & favorittippade linköping med 4-1 i två kvart, respektive semifinalserien, det är inte tur. det är skicklighet. vare sig ni vill inse det eller inte så är djurgården är ett bra lag i år. att ni inte kan acceptera det, utan måste direkt börja kasta skit på oss, efter flera års slit nere i botten av tabellen.

missuppfatta mig inte nu läsare.
jag älskar hockey, och jag bryr mig kanske lite för mycket om sporten.
men fortstätt gärna kommentera, alltid kul att höra vad andra har att säga!

Kommentarer

Postat av: .

Publicerad 2010-04-22 17:25:18

you go girl!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela