nilssonjennipher

* we love the hotell, motel, holiday inn

Publicerad 2010-08-28 10:58:46 i VARDAG,

har en massa saker att skriva om, men vet inte riktigt vars jag ska börja?! kanske är lättast att gå dag för dag? ja, så får det bli.

börjar med torsdag. gick ju som sagt var på stan med ellen & julia, hade inte tänkt festa nåt under veckan men blev lite smått sugen av deras festprat. så på kvällen samlades vi några ur klassen & förfestade i klassrummet. vidare till STUK, där vi blev till ungefär 12. fick skjuts hem av elina och hennes pappa, tack för det! har lite bilder att lägga in, men dom kommer så småningom, har kameran hemma i luleå & är i töre nu.

vaknade upp på fredag, redan klockan 8. hade nämligen bokat tid för kastrering av min lilleman. så lite trött & seg satte jag mig bakom ratten 8.45 dagen efter, lite riskabelt. men fanns ju inte mycket annat att göra. till råga på allt stod polisen & hade kontroll just utanför våran parkering, turligt nog slapp jag stanna & blåsa. höll på att svettas ihjäl när jag körde förbi kan jag ju säga.



nåja, vi lämnade charlie hos veterinären klockan 10. eftersom han inte skulle göra en "vanlig" kastrering, då hans ena pungkula inte ramlat ut som den ska, fick han genomgå en ganska stor operation. kan ju lova er att jag var endel nervös hela dagen. blev sjukt lättad när veterinären ringde & sa att allt hade gått bra och att vi kunde komma och hämta hem honom. började gråta när jag såg honom på uppvaket, helt ynklig & liten. sen har han fått ett ganska stort ärr med 3 stygn mitt på magen, stackarn. han sov i stort sett hela eftermiddan igår, idag verkar han dock piggare & han verkar inte ha speciellt ont heller.

på kvällen hade andreas match, i torneå. hade först tänkt stanna hemma med charlie, men eftersom han redan under kvällen verkade piggare så vågade jag lämna honom hemma med barnvakterna pappa & mamma. for med emma & jonna och såg matchen, tur att jag ändrade mig. var en rolig match, kalix vann med 7-4.



kalix har match idag igen, som jag ska och se. det jag hinner iallafall. ska samlas på skolan redan klockan 5, så kommer inte hinna se färdig hela matchen. nåja, bättre lite grann än ingenting alls. nu ska jag hoppa i duschen & börja göra mig klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela