nilssonjennipher

* can't you see that I'm fading

Publicerad 2010-12-01 13:44:52 i HOCKEY,

ja, alltså. igår kom jag fram till att hockey VERKLIGEN inte är en rättvis sport. alltså, helt sjukt orättvist det kan vara ibland! djurgården tog emot HV hemma, man vinner skott efter första perioden med 23-3 och ändå står det 1-1 på tavlan. detta efter att fredde bränt sin straff! hihi, lite skadeglad måste man ju få vara ändå, ellerrr...? nej, förlåt fredde. du är ändå bäst! ja, vars var jag då. ja, djurgården fortsätter att spela bra, & efter andra perioden har HV fått ännu en straff (köpt domare?) som dom lyckas sätta, och trots 16-3 i skott ligger man alltså under med ett mål. fortfarande rättvist, fegon?

tredje perioden kan man jag väl inte direkt klaga på, eftersom man lyckas kvittera ändå. matchen går till förlägning och äckel-hv vinner. satana! totalt 46-16 i skottstatistik. jag är väl ingen matematiker, men till och med jag förstår att det egentligen inte borde blivit hvseger igår. jag hatar hockey. ibland...

Kommentarer

Postat av: Fegon

Publicerad 2010-12-04 00:44:23

Hehe, det är fortfarande väldigt rättvist. Det räcker inte med att skjuta femtio skott, man måste försöka göra mål med dom skotten och inte bara lägga dom i bröstet. Då kan dom vinna med 200-4 i skott och ändå förlora.... Nä men, jag är självklart vaken på att erkänna att vi hade en del tur och en del bra försvarsspel. Sen att vi fick två straffar var ju faktiskt rättvist, samt att ena målet dömdes bort. Dock... målet som blev "spark" är jag tveksam till. Jag har ingen aning om det ska godkännas eller inte, vågar inte säga något om det. Rättvis seger? Inte riktigt. Det var en jobbig match att se : )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela