nilssonjennipher

* written in the stars

Publicerad 2010-10-05 11:17:44 i VARDAG,

godmorgon! nog för att jag vaknat för typ 2 timmar sen, men ändå. är ledig idag, så skönt! har inte ens hunnit få på mig kläder, tycker typ det är det bästa med att vara ledig. att få gå runt i bara trosor & låna en stor huvtröja av ante. finns inget skönare! så jobbigt att vara tvungen att klä sig "fint" när man ska på skolan. eller ja, tvungen är man väl inte. men ni fattar?

nu när jag har tid kan jag ju skriva lite om vad vi gjort i helgen tänkte jag. var framme i fredags kring.. 8-tiden har jag för mig. for direkt till läggan, som var riktigt fin! första gången jag ser den faktiskt. blev inte mycket gjort under den kvällen, kvällsmat från max (fett gott!) & sen blev det soffan.

steg upp ganska tidigt på lördan. åt frukost & gjorde oss färdiga för att gå på stan. hittade otroligt nog inte nånting, eller jo, en tröja. men det var allt! jag har blivit så sjukt duktig att inte slösa upp massa pengar när jag går på stan. kanske lägger upp en bild på tröjan senare.



direkt vi varit på stan for vi till stallet. & gastus var precis lika fin som alltid annars! jag red, hoppade litegrann till & med. gick faktiskt bra för att inte ha ridit på... flera månader?
svinkul hur som helst.

stressade hem, började göra oss klar för fest. gick till en av emil's klasskompisar som hade fyllt år tidigare i veckan. trots att varken jag eller ante kände nån förutom emelie & emil där hade vi riktigt kul. for sen in till stan & gick ut på corona, som också var roligt. när det stängde gick vi till nån pizzeria & åt innan det blev taxi hem.

på söndan hände sen inte heller så värst mycket. for en sväng till stallet, gastus hade fått lite feber så blev bara att ta det lugnt & skrittade bara ut barbacka en sväng. när vi var klar i stallet for vi tillbaks till läggan & packade ihop allt. lite trist, såklart har helgen gått alldeles för fort (som dom ALLTID tycks göra) åkte hemåt & var väl i luleå nångång vid 8-9.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-10-05 12:16:59

På fredag :) Ni?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela