nilssonjennipher

* i en värld av idioter, står han först i kön

Publicerad 2010-09-20 15:37:45 i VARDAG,

jag känner att jag bara måste få skriva av mig. ni behöver inte läsa, inte reagera eller ens bry er om det här inlägget. jag skriver det bara för min egen skull. för jag är så jävla besviken på sverige & resultatet av valet.

sen när blev sverige ett gäng egoister, som bara tänker på sig själva? kom nu inte ni moderater & säg att det inte är så det ligger till, för vad är det annars? ni säger att man måste rösta för att få det så bra för sig själv som möjligt, att man endast ska rösta för egen gynning? visst, så är det väl delvis. men nånstans är man väl funtad på så sätt att man har lite medkänsla för andra?

moderaterna säger att det inte håller att ni "rika & hårt arbetande" ska tvingas betala skyhöga skatter & bidrag till de lägre ställda. att ni minsann ska ha betalt för mödan, alla som har det svårt får väl klara sig själv, på ett ungefär. ni har ingenting med dom att göra. det är deras eget problem och ni ska absolut inte behöva bry er ett dyft om dom.

att det vore synd om er ifall att nu den rödgröna delen tagit över regeringen. att ni då jobbar & sliter helt i onödan. att ni jobbar bara för att försörja andra, som kanske inte har möjlighet att jobba.

skulle kunna skriva huuur mycket till som helst. men jag blir bara så arg när jag tänker på vilka själviska jävlar det finns runt om i landet. alldeles för många dessutom. jag hoppas av hela mitt hjärta att ni, eller personer i eran närhet, nån gång hamnar nere i botten. att ni får prova på hur det känns för en vanlig "svensson", som inte tjänar 50.000 i månaden, som kanske tvingas leva på socialbidrag, att i hela 4 år till stå ut med eran "rika ska bli rikare"-politik. på riktigt.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-09-20 16:03:13

Håller med dig till 100%....

Postat av: Sia

Publicerad 2010-09-20 16:21:06

instämmer! "Ett gott samhälle utvärderas utifrån de som har det sämst".

Det sorgligaste är väl att vi inte BEHÖVER ha det såhär. om människor bara hade den goda smaken att vilja bidra till ett bättre samhälle för ALLA skulle vi så fort kunna uppnå en så mycket högre levnadsstandard.

Nej en sorgens dag verkligen.

R.i.p välfärden.

och som Stellan Skarsgård sa i sitt tal. om borgarna bara kunde förklara varför det skulle vara bra att sälja ut det som VI alla äger?

varför skulle vi alla tjäna på att vi alla/staten inte äger någonting?

utan skatt och utan inkomstbringande företag ska vi fortfarande få en bättre skola, vård och omsorg för alla säger borgarna. jo tjena.

skämmes ta me fan.

Postat av: Sia

Publicerad 2010-09-20 16:22:35

instämmer! "Ett gott samhälle utvärderas utifrån de som har det sämst".

Det sorgligaste är väl att vi inte BEHÖVER ha det såhär. om människor bara hade den goda smaken att vilja bidra till ett bättre samhälle för ALLA skulle vi så fort kunna uppnå en så mycket högre levnadsstandard.

Nej en sorgens dag verkligen.

R.i.p välfärden.

och som Stellan Skarsgård sa i sitt tal. om borgarna bara kunde förklara varför det skulle vara bra att sälja ut det som VI alla äger?

varför skulle vi alla tjäna på att vi alla/staten inte äger någonting?

utan skatt och utan inkomstbringande företag ska vi fortfarande få en bättre skola, vård och omsorg för alla säger borgarna. jo tjena.

skämmes ta me fan.

Postat av: EMWA

Publicerad 2010-09-20 22:24:10

alla har rätt till sin egen åsikt och att rösta på vad de känner passar dem bäst. jag röstade inte rött, och inte blått heller. finns fördelar med båda och nackdelar för den delen. svenska folket kommer ALDRIG vara enade och nöjd med en regering.

Postat av: jenfi

Publicerad 2010-09-21 10:01:45

jag har aldrig sagt att man inte har rätt till sin egen åsikt, det enda jag ville få fram är att jag inte tycker om det sverige som håller på att växa fram. ett kallt land, där alla egentligen bara bryr sig om sig själv.

Postat av: regina

Publicerad 2010-09-23 10:57:13

Håller med dig Jennipher! Håller med dig VÄLDIGT mycket!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-26 21:35:01

Varför smutskasta folk för deras åsikt? Likväl som att du tycker att den blåa sidan är idioter så finns det minst lika många som tycker du är hjärndöd för din åsikt. Att du dessutom bara kommer med ett enda argument ("göra de rikare rikare") håller inte. Det finns för- och nackdelar med alla partier. Varken socialdemokraternas eller moderaternas politik är fulländad, det är alltid någon som faller i deras luckor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela