nilssonjennipher

* whispers in the dark

Publicerad 2011-02-23 15:08:03 i VARDAG,

tänkte vara duktig och köra kondition på ett löpband idag, vilket jag oftast inte gör. för att jag tycker det är fett jobbigt & tråkigt att springa länge. men idag så tänkte jag iallafall att jag skulle prova det. eller prova och prova, äh ni fattar. så jag började jogga ganska lugnt, typ på 7.5 som uppvärmning. värmde upp några minuter och sen ökade och ökade jag bara. och hips vips hade jag ökat upp till 9.2 och redan sprungit i en kvart, utan att ens märka av att jag blivit trött. så jag fortsatte ju såklart, och efter en halvtimme så kände jag att det fick vara nog. så jag saktade ner och promenerade ett par minuter för att få ner pulsen lite grann.

var inte överdrivet trött ens, TRODDE JAG. gick av löpbandet, tänkte gå och fortsätta på gymmet. köra lite styrka på överkroppen och så. råkade gå förbi en spegel och jag höll på att SVIMMA. tomat är bara förnamnet. skämdes så jag höll på att dö, gick på toa och försökte kyla ner fejset med iskallt vatten, funkade icke. viftade med händerna som en fläkt mot fejset, funkade icke. alltså jag var så satans röd. såg ut som att ansiktet skulle explodera hahahah. okej kanske överdriver lite men jag såg för täskig ut. skämdes så mycket och för att ta sig från toaletten till omklädningsrummet måste man såklart gå igenom heeeela gymmet. undra hur många som skrattade åt mig efter att jag passerat?! hahaha kul nu i efterhand. fett pinsamt och irriterande just då, men nu har jag iallafall lärt mig att jag aldrig kan börja ett gympass med att springa i 30 min. kan ju vara bra att veta.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela